شورای پژوهشی
    مسئولیت ایجاد و حفظ محیط دانش پژوهی جهت افزودن دانش دستیاران و اعضاء هیات علمی و ایجاد روحیه نقد پژوهش های علمی و عادت به پرسشگری افراد برعهده دانشکده پزشکی، اعضاء هیات علمی و بطور خاص برعهده کمیته پژوهشی گروه می باشد. در ضمن معاونت پژوهشی اقدامات لازم جهت هماهنگی مرکز تحقیقات چشم و همکاری متقابل بین این گروه و مرکز تحقیقات را مدیریت می نماید.
اعضاء شورای پژوهشی عبارتند از :
دکتر پاشا انوری (مسئول)

  • دکتر مسعود ناصری پور
  • دکتر پاشا انوری
  • دکتر کاوه ابری اقدم
  •  دکتر خلیل قاسمی
  •  دکتر نوید نیلفروشان
  • دکتر رضا میرشاهی
  •  دکتر پاشا انوری
  • دکتر حسین آقایی
  • دکتر حسین قهوه چیان


        
     شرایط اعضاء شورای پژوهشی :
  • عضو هیات علمی باشد.
  • از توانایی و تجربه بالینی آموزشی و پژوهشی و اجرائی لازم و مستند برخوردار باشد
  •  حداقل سه سال عضو هیات علمی گروه چشم باشد.
  • به تشخیص اعضاء گروه از توانایی و تجربه آموزشی بالینی و پژوهشی و اجرایی برخوردار باشد.

وظایف کمیته  پژوهشی:
   یک نفر از اعضاء هیات علمی بعنوان مسئول پیگیری طرحهای پژوهشی رزیدنت ها انتخاب و گزارش ماهانه آن را به معاونت پژوهشی بدهد.

  1. بررسی و تعیین اولویت های پژوهشی گروه   
  2. بررسی پایان نامه های دستیاری براساس ضوابط معاونت پژوهشی دانشگاه، ارائه پیشنهادات و تصویب آنها جهت ارائه به معاونت پزوهشی دانشکده پزشکی
  3. نظارت بر حسن اجرای پایان نامه های دستیاران و ارائه پایان نامه ها در جلسات دفاعیه و چاپ مقاله تهیه شده توسط دستیار مربوطه . مطلوب است یک نسخه از مقالات و نیز پایان نامه به گروه ارائه گردد.
  1. بررسی طرحهای تحقیقاتی که توسط اعضاء گروه و یا دستیاران به دانشکده پزشکی ارائه میشود. ارائه پیشنهادات لازم و تصویب یا رد آنها قبل از ارائه به معاونت پژوهشی دانشکده پزشکی
  2. تعیین حداکثر زمان بررسی پروپوزال تحقیقاتی (دو تا چهارهفته)
  3. ارائه گزارش نهائی به معاونت پژوهشی و مرکز تحقیقات جهت نگهداری در آرشیو گروه
  4. درصورت ارائه طرح تحقیقاتی به مراکز غیردانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران ارائه یک نسخه پروپوزال و گزارش نهائی
  5. ثبت و نگهداری کلیه فعالیتهای پژوهشی اعضاء و دستیاران در مرکز آموزشی شامل کنفرانسها، ژورنال کلاب، کنگره ها و کارگاهها و تهیه پرونده پژوهشی جهت اعضاء هیات علمی و دستیاران شامل تالیف و ترجمه کتب، چاپ مقالات داخلی و خارجی، شرکت و سخنرانی در کنگره ها، طرحهای تحقیقاتی (تصویب یا اجرا شده) ، پایان نامه ها و داوری مقالات با همکاری مرکز تحقیقات چشم
  6. برنامه ریزی جهت راه اندازی سمینارهای علمی، کنگره های بازآموزشی، همایشهای ملی یا بین المللی و کارگاهها با همکاری مرکز تحقیقات چشم
  7. نظارت بر مندرجات و تهیه و تنظیم مطالب وب سایت و بولتن خبری گروه چشم ، تعامل با کمیته آموزشی جهت مطالب آموزشی و نهایتاً ارتقاء کیفیت مطالب آموزشی و پژوهشی
  8. ارتباط با معاونت پژوهشی دانشکده و دانشگاه جهت اعلام نظرات اعضاء و ارائه بازخورد و پیشنهادات برگزاری دوره های بازآموزی مربوط به گروه چشم
  9. نظارت برکسب مهارتهای تحقیقاتی اعضاء و دستیاران و درصورت لزوم پیشنهاد تشکیل کارگاههای مختلف مربوطه
  10. تهیه لیست امکانات پژوهشی مراکز مختلف شامل کامپیوتر، اینترنت و ژورنالهای الکترونیکی
  11. برنامه ریزی جهت کسب امکانات پژوهشی خارج دانشگاه (بخش خصوصی، سازمانهای بین المللی و سایر سازمانهای دولتی)
  12. برنامه ریزی جهت ارتباط با سایر مراکز تحقیقاتی داخلی و خارجی
  13. تهیه گزارش پژوهشی گروه به صورت دوره ای و ارسال آن به دانشکده پزشکی و دانشگاه
  14. ارائه کمکهای مشورتی برای تهیه متن، ارسال و چاپ مقالات با همکاری مرکز تحقیقات چشم
  15. بررسی کلیه پیشنهادات پژوهشی که از منابع مختلف به گروه پیشنهاد داده می شود.
  16. یک نفر از اعضاء هیات علمی بعنوان مسئول آموزش مداوم انتخاب شود و مسئول برگزاری سمینارها را با مرکز تحقیقات برعهده داشته باشد.
  17. برگزاری جلسات منظم با مرکز تحقیقات چشم و راه اندازی هسته های پژوهشی در مرکز تحقیقات و رابطه تنگاتنگ با مرکز تحقیقات

تشکیل جلسات کمیته پژوهشی:

  • ضروری است جلسات بطور منظم حداقل دو ماه یکبار تشکیل شود
  • حضور حداقل ۳/۲ اعضاء جهت رسمیت جلسه الزامی است
  • در پایان هر جلسه صورت جلسه تهیه شده و در ابتدای جلسه بعدنحوه اجرای آنها مورد بررسی قرار میگیرد.
Template settings