مسئولیت ها و وظایف مدیر گروه:
اختصاص دادن وقت کافی جهت انجام وظایف محوله
نظارت بر اجرای آئین نامه های داخلی گروه شامل مقررات و ضوابط مربوط به اجرای برنامه گروه و روند تصمیم گیری که با کمک اعضاء تنظیم شده و بصورت مکتوب و مستند در گروه موجود می باشد.
تهیه و تنظیم برنامه های استراتژیک گروه و ارائه به کمیته اجرائی جهت بررسی و تصویب
ریاست کمیته اجرائی و نظارت و هماهنگی بین سه شورای آموزشی، پژوهشی و اجرائی گروه
نظارت بر تشکیل جلسات سه شورا و درصورت لزوم شرکت در شوراهای فوق و حصول اطمینان از تحقق اهداف آموزشی و پژوهشی
تشکیل منظم و هدایت جلسات گروه، بررسی گزارش سه شورا و نظارت بر حسن اجرای مصوبات
لازم است جلسات گروه مطابق برنامه و اهداف از پیش تعیین شده بصورت مرتب تشکیل شود.
لازم است صورتجلسات بصورت مکتوب در گروه موجود باشد و در هر جلسه مصوبات قبل پیگیری گردند.
ارتباط فعال و مداوم با معاونین آموزشی، پژوهشی و پشتیبانی دانشکده و دانشگاه مطابق قوانین،؛ ضوابط و آئین نامه های موجود و شرکت در جلسات
نظارت بر برنامه های توسعه اعضاء و توانمند سازی آنها شامل:
شرکت اعضاء گروه در کنگره های داخلی
شرکت اعضاء گروه در کنگره های خارجی
مشارکت فعال در برنامه های بازآموزی مدون
راه اندازی و مشارکت در کارگاه آموزشی داخلی
راه اندازی و مشارکت در کارگاه آموزشی خارجی
استفاده از فرصتهای مطالعاتی
تلاش جهت جذب اعضاء هیات علمی
اطلاع از آئین نامه ها و قوانین وزارتخانه، دانشگاه و دانشکده
لازم است تصمیمات مدیر گروه در چهارچوب قوانین دانشگاه و دانشکده و نیز آئین نامه های داخلی گروه و منطبق براهداف صورت گیرد.
تهیه و تنظیم دستورالعمل های مربوط به تشویق و تنبیه اعضاء هیات علمی و دستیاران براساس گزارشات کمیته های مربوطه
لازم است یک نفر از بین سه معانت گروه با انتخاب مدیرگروه یا شورای اجرائی گروه در غیاب مدیر گروه کلیه وظایف ایشان را عهده دار شود.
نظارت بر فعالیتهای مدیرگروه از سوی اعضاء گروه از طریق شورای اجرایی گروه صورت گیرد.
مسیولیت ها و وظایف اعضا هییت علمی:
لازم است عضو هیات علمی :
در زمینه تدوین و اجرای برنامه آموزشی مطابق اهداف آموزشی، نظارت بر دستیاران، ارزیابی و ارتقاء ایشان، فعالیتهای دانش پژوهی و مراقبت از بیماران با مدیرگروه همکاری نمایند.
در برنامه آموزش دانشجویی، در تدوین اهداف، تهیه طرح درس، اجرای کلاسهای آموزش تئوری و عملی و سنجش ایشان نقش فعال داشته باشند.
مدت زمان کافی برای آموزش و نظارت بر عملکرد دستیاران اختصاص دهند و در آموزش و نظارت بر عملکرد ایشان مشارکت فعال داشته باشند.
در جهت ارتقاء توانائی در آموزش بالینی و تدریسی خود تلاش نمایند و در کارگاههای مربوطه شرکت نمایند.
در فعالیتهای دانش پژوهشی شرکت نمایند.
حداقل در یکی از دو شورای آموزشی و پژوهشی و درصورت لزوم در شورای اجرایی شرکت فعال داشته باشند.
کلیه فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و اجرایی خود را هر ۶ ماه به گروه مربوطه اعلام نمایند تا در پرونده ایشان ثبت شده و در جهت ارتقاء سالیانه وئ مرتبه علمی ایشان استفاده شود.